Translate

piątek, 9 stycznia 2015

Słuch Absolutny- Noworodek Wirtuozem!! :)

Dzisiaj postanowiłam "przemycić" na mojego bloga małą aaach.. wcale nie taką małą ciekawostkę!!

Kochani , czy wiecie, że każde dziecko dosłownie każde bez wyjątku rodzi się ze słuchem absolutnym?? Co to dokładnie oznacza? Oznacza to jedno, że każde dziecko rodzi się z idealnym słuchem, uwrażliwionym na wszelkiego rodzaju dźwięki i ma wrodzony talent!! :)

Dlaczego więc mamy tak mało "muzycznych" geniuszy ...? A to dlatego iż sami zabijamy w naszych maluchach owy słuch absolutny. Oczywiście nie tylko my, ale również otaczający nas świat, mnóstwo dźwięków zewnętrznych, które nie są przyjazne dla wrażliwego uszka małego bobasa.

Dlatego.. postanowiłam utrzymać w idealnym stanie słuch mojej córuni i Wam też to radzę :)
Troszkę "przewertowałam" internet w poszukiwaniu informacji na ten temat i naprawdę łatwo zadbać o to aby życie nie do końca zniszczyło dar, którym już od narodzin są obdarowane nasze maleństwa

Po pierwsze przedstawiajmy dziecku jak najwięcej dźwięków, które są przyjemne dla uszu np. śpiew ptaków, muzyka wyciszająca , czy też poważna.
Dbajmy o to aby muzyka towarzyszyła nam przez cały dzień (jedząc obiad, sprzątając z maluszkami, bawiąc się z nimi) puśćmy w tle muzykę tak aby oczywiście nie przeszkadzała nam w codziennych zajęć ale była ich  "ozdobą".
Zwracajmy uwagę na dźwięki, które Nas otaczają i mówmy o nich dzieciom, naśladujmy wspólnie dźwięki ptaszków, piesków, samochodów - przecież to nie takie trudne :)
Bawmy się z naszym maluchem w takie zabawy jak stary niedźwiedź, czy kółko graniaste- wszelkie zabawy, które łączą w sobie muzykę i ruch uczą naszego malca jak muzyka łączy się z naszym ciałem- a prościej takie zabawy po prostu uczą poczucia rytmu.
Co więcej muzyka może działać wyciszająco na nasze małe skarby dlatego  nie bójmy się śpiewać naszym dzieciom. Kołysanka zaśpiewana przez mamę czy tatę będzie najlepszym sposobem na uspokojenie i wyciszenie po dniu pełnym wrażeń:)

Warto również zaznaczyć, że słuch absolutny nie oznacza tylko muzykalności, odpowiada też jak już wspomniałam za wyczucie rytmu. Osoby posiadające bardzo dobry słuch będą też potrafiły komponować własne dźwięki i odnajdą się bez większego trudu podczas nauki na jakimkolwiek instrumencie.
Uwrażliwienie słuchu dziecka ma jeszcze jedną bardzo ważną w dzisiejszym świecie zaletę - dziecko bardzo łatwo będzie uczyło się mowy i języków obcych, ponieważ słowa również są dźwiękami :) Ale musimy zacząć naukę już od naprawdę wczesnego dzieciństwa, najczęściej zaleca się rozpoczęcie nauki przed ukończeniem 3 roku życia, ponieważ wtedy dziecko nie odbiera języka obcego jako coś nienaturalnego, lecz jako zwykły dźwięk- jak wszystkie inne dźwięki które do tej pory udało się poznać.

Słuch absolutny dziecka najlepiej pielęgnować od pierwszych dni życia, ponieważ z czasem zanika.
Ostateczny czas na podjęcie działań to moment ukończenia przez malucha 5-ciu lat, później niestety wrodzone zdolności uwrażliwienia słuchu zanikają...

Moi drodzy życzę Wam jak i sobie wychowania małych muzycznych geniuszy :D

Ps. Dziękuję mojej siostrze Kasi- to ona opowiedziała mi o słuchu absolutnym i zainspirowała do zgłębienia tego tematu:)


A na koniec jak zawsze zdjęcie moje córuni:

Aaaaa... co mi tam! Dzisiaj nawet kilka zdjęć!! :)









Pozdrawiamy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz